Bağlaçlar

-wa bağlacı

(wa olarak telaffuz edilir ama hiraganada は ile yazılır.)
Özne belirteci. Her cümlede özneden sonra kullanılır.
Yoko-san wa daigakusei desu. : Yoko-san üniversite öğrencisidir.

-no bağlacı

1. Belirtili isim tamlamasında aitlik belirtir.
watashi no hon : benim kitabım
anata no ie : senin evin
kuruma no doa : arabanın kapısı
sore wa musume no neko desu : şu, kızımın kedisidir.

2. İyelik eki (bitişik yazılan -ki) görevindedir.
kyou no shinbun : bugün gazete
ashita no shinbun : yarınki gazete
Taksim no kyoukai : Taksim'deki kilise

3. Belirtisiz isim tamlamasında da bu bağlaç kullanılır.
Nihon no tabemono wa oishii desu. : Japon yemekleri lezzetlidir.
watashi no tomodachi no Ali : arkadaşım Ali (arkadaşım (olan) Ali)
shushou no Kan : başbakan Kan (başbakan (olan) Kan)
otoko no hito : erkek (erkek olan kişi/şahıs)
onna no hito : kadın (bayan olan kişi/şahıs)


-ga bağlacı

1. Nesne belirteci. "ismin yalın hali" durumunda kullanılır.
Watashi wa sushi ga suki desu. : Ben sushi severim.

2. Özneden sonra (wa bağlacı yerine) kullanıldığında vurguyu özneye yapar, özneye dikkat çeker.
Watashi wa Shin desu. / watashi ga Shin desu. : Ben Shin'im. / Ben Shin'im.
Watashi ga mamoru. : Ben koruyacağım.

3. Ama, fakat (iki cümleyi birbirine bağlar)
Tanaka-san kimasu ga Watanabe-san wa kimasen. : Tanaka-san geliyor ama Watanabe-san gelmiyor.

-wo bağlacı 

("o" olarak da telaffuz edilir, hiraganada を hecesi ile yazılır.)
Dolaysız tümleç. "ismin belirtme hali (-i hali)" olarak kullanılır.

Kodomo wa kasasagi wo mitemasu. : Çocuk saksağanı izliyor.
Watashi wa kore wo kaimasu. : Ben bunu alacağım.

-ni bağlacı

1. İsmin yönelme hali (-e hali) eki
Watashi wa Tanaka-san ni hon wo kashimashita. : Tanaka-san'a kitap ödünç verdim.

2. Yer-konum
Hiromi-san wa Tokyo ni imasu. : Hiromi-san Tokyo'dadır. (Tokyo'da bulunuyor.)

3. Yön
Kinou watashi wa uchi ni kaerimashita. : Dün eve döndüm.

4. Belirli bir zaman
Juuji ni : Saat 10'da
Nichiyoubi ni : Pazar günü(nde)
Shicigatsu ni : Temmuz'da
1998-nen ni : 1998'de (1998 yılında)


-de bağlacı

1. Eylemin yeri
Watashi wa honya de hon wo kaimashita. : Kitapçıdan(kitapçıda) kitap aldım.
Kyou gakkou de benkyou shimashita. : Bugün okulda ders çalıştım.

2. Kullanılan vasıta
Tanaka-san wa kaisha ni basu de ikimasu. : Tanaka-san ofise otobüsle gider.
*aruite : yürüyerekWatashi wa gakkou ni aruite ikimasu. : Ben okula yürüyerek giderim.
3. Toplam kişi
Ashita eiga ni futari de ikimasu. : Yarın sinemaya iki kişi (ikimiz) gideceğiz.

4. Malzeme (kullanılan - orijin)
Teeburu wa ki de dekiteimasu. : Masa ağaçtan yapılmış.


-e bağlacı

(hiraganada へ ile yazılır.)
Yer, yön belirtir. Yönelme halinin bir çeşidi.
Nihon e ikimasu ka? : Japonya'ya gidecek misin?


-kara bağlacı

1. İsmin ayrılma hali (-den, -dan)
İstanbul kara Ankara ni ikimasu. : İstanbul'dan Ankara'ya gideceğim.

2. Sebep belirtir.
Isogashii kara eiga ni ikimasen deshita. : Meşgul olduğumdan filme gitmedim.

3. Köken bildirir.
Anohito wa Nihon kara kimashita. : Şu kişi Japonya'dan. (Japonya'dan geldi.)

4. Başlangıç zamanı
Depaato wa juuji kara desu. : Mağaza 10:00'da açılıyor. [Teknik olarak, "Mağaza saat 10'dan itibarendir." anlamına geliyor.]

-made bağlacı

1. Kadar
Shigoto wa owari made gohan wo tabemasen. : İşim bitene kadar yemek yemeyeceğim.

2. Hedef zaman
Depaato wa rokuji made desu. : Mağaza 6:00'da (18:00) kapanıyor. [Teknik olarak, "Mağaza saat 6'ya kadardır." anlamına geliyor.]

Kara-Made örnekleri
Depaato wa juuji kara rokuji made desu. : Mağaza saat 10'dan saat 6'ya kadardır. /(kadar açıktır.)

Toruko no ginkou wa nanji kara nanji made desu ka? Kuji kara goji made desu. : Türkiye'deki bankalar saat kaçtan kaça kadar açıktır? Saat 9'dan saat 5'e kadar.

İstanbul kara Ankara made nanjikan desu ka? Basu de roku jikan (gurai) desu. : İstanbul'dan Ankara'ya (İstanbul-Ankara arası) kaç saattir? Otobüs ile (yaklaşık) 6 saattir.

Taksim kara Mecidiyeköy made nanbun desu ka? Metoro de juu-bun desu. : Taksim'den Mecidiyeköy'e kaç dakikadır? Metro ile 10 dakika.

-mo bağlacı

Aynı zamanda, dahi anlamındaki "-de"
Watashi wa ocha ga suki desu. Koohii mo suki desu. : Çay severim. Kahve de severim.
Ocha mo koohii mo nomimasu. : Çay da kahve de içerim.
Ocha mo koohii mo nomimasen. : Çay da kahve de içmem.
Ashita watashi mo kimasu. : Yarın ben de geleceğim.

-to bağlacı

ve, ile
Sono gakusei wa pen to enpitsu wo motteimasu. : Şu öğrencinin dolma kalemi ve kurşun kalemi var.
Watashi wa yoku tomodachi to hirugohan wo tabemasu. : Ben sık sık arkadaşımla öğlen yemeği yerim. 

-ya bağlacı

ve (vesaire, filan)
Watashitachi wa Kyoto ya Osaka (nado) e ikimashita. : Biz Kyoto ve Osaka'ya (vs.) gittik.

-ka bağlacı

1. Soru eki
Anata wa gakusei desu ka? : Öğrenci misin?
Kono futari wa kyoudai desu ka? : Bu ikisi kardeş mi?

2. Veya
Ocha ka koohii ikaga desu ka? : Çay veya kahve nasıl olur? ("Çay veya kahve alır mıydınız?" anlamında)


-ne bağlacı

Bilinen, doğruluğu sabit olan bir durum karşısında, konuşulan kişiden (aslında "hayır" cevabı beklemeden) onay bekler nitelikteki bağlaçtır. Cümlenin sonunda kullanılır.
Kyou wa atsui desu ne. : Bugün hava sıcak (dimi)
Watashi wa shougakusei ja arimasen(/nai) ne. : Ben ilkokul öğrencisi değilim (dimi)


-yo bağlacı

Cümleye vurgu katar ama yüksek, sert değil de biraz alçak bir vurgu. Bunu açıklamak biraz zor, bizde günlük kullanımda cümlenin sonunda kullandığımız "ya" gibi düşünebiliriz.
Watashi wa gakusei desu yo. : Ben öğrenciyim ya.
Watashi wa yomimasu yo : Okuyom ben yaa (kusura bakmayın anlık bir serbest çağrışım ürünüdür xd)